Türkiye ile Filipinler arasındaki ekonomik ve ticari ilişkileri yeniden yükseltmek amacıyla Ankara Ticaret Odası’nda (ATO) önemli bir görüşme gerçekleşti.
Filipinler Cumhuriyeti’nin Ankara Büyükelçisi Jaime Ramon Torre Ascalon Jr., ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran’ı makamında ziyaret ederek iki ülke arasındaki yeni iş birliği fırsatlarını masaya yatırdı.
ATO İş Birliğine Hazır
Görüşmede iki ülke arasındaki dış ticaret verilerini değerlendiren ATO Başkanı Gürsel Baran, 2022 yılında 628 milyon dolara kadar yükselen toplam ticaret hacminin sonraki yıllarda bu seviyenin altında kaldığına dikkat çekti.
Yakın dönemin dış ticaret tablosuna dair detayları da paylaşan Baran, Türkiye'den Filipinler’e 166 milyon dolarlık ihracat yapıldığını, ithalatın ise 275 milyon dolar düzeyinde seyrettiğini belirtti. Toplam ticaret hacminin 400 milyon doları aştığını ifade eden Baran, Filipinler'in sahip olduğu güçlü doğal kaynaklar ve yatırım ortamıyla Türk iş dünyası için önemli fırsatlar barındırdığını söyledi.
Baran bu kapsamda Ankara Ticaret Odası olarak üyeleriyle birlikte karşılıklı sektörel ticaret heyetleri, B2B görüşmeleri ve ortak etkinlikler düzenlemeye hazır olduklarını dile getirdi.
Türkiye’de 8 Bin Filipinli İstihdam Ediliyor
Filipinler’in Ankara Büyükelçisi Jaime Ramon Torre Ascalon Jr. ise Türkiye’de yaşayan yaklaşık 8 bin Filipinlinin ağırlıklı olarak ev işleri, destek hizmetleri ve özellikle Antalya'da turizm sektöründe istihdam edildiğini belirtti.
Eğitim ve turizmin iki ülke arasındaki bağları güçlendireceğini belirten Büyükelçi Ascalon, öğrenci değişim programları, burs imkanları ve doğrudan hava ulaşımının geliştirilmesinin hem ticarete hem de turizme olumlu etkisi olacağını vurguladı.
Ankara’dan son dakika haberleri için bizi takip edin!




