Ankara’nın Çubuk ilçesinde, Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen geleneksel aşure etkinliği, ilçe protokolünü ve vatandaşları Atatürk Parkı’nda bir araya getirdi. Birlik ve beraberlik mesajlarının verildiği etkinlikte, yaklaşık 5 bin kişilik aşure dağıtıldı.
Çubuk Belediyesi’nin katkılarıyla Çubuk Dernekler Federasyonu (ÇUDEF) öncülüğünde gerçekleştirilen programa, Belediye Başkanı Baki Demirbaş başta olmak üzere ilçe protokolü, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Şah Kalender Veli Ocağı Dedesi Ali Yahya Kalender ve İlçe Müftü Vekili Fatih Bağcı’nın da katılım sağladığı etkinlikte konuşan Belediye Başkanı Baki Demirbaş, Muharrem ayının paylaşma kültüründeki önemine vurgu yaparak, bu tür etkinliklerin toplumsal dayanışmayı pekiştirdiğini ifade etti.

Etkinliğe emek veren tüm paydaşlara teşekkür eden Demirbaş, "Rabbim bu ülkenin dirliğini ve birliğini daim eylesin" temennisinde bulundu.
ÇUDEF Başkanı Fuat Tüyan ise 20 yıl önce başlatılan geleneğin bugün 59 farklı derneğin, belediyenin ve hayırseverlerin desteğiyle sürdürülmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Yaklaşık 5 bin kişilik aşure hazırladıklarını belirten Tüyan, "Allah, birlik ve beraberliğimizi bozmasın, ibadetlerimizi kabul etsin" dedi.
20 yıldır gönüllü olarak aşure hazırlayan Hacı Ali Keskin ise Çubuk'ta bu geleneğin yaşatılmasına katkı sunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Protokol üyelerinin vatandaşlara kendi elleriyle aşure ikram ettiği etkinlik, toplu duaların ardından sona erdi.
Ankara'dan son dakika haberleri için bizi takip edin!




