Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yapımı süren Mamak Metrosu şantiyesinde açıklamalarda bulundu. Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi çerçevesinde gerçekleştirilen çalışmaları yerinde takip eden Yavaş, yetkililerden bilgi aldı.
Mamak Metrosu'nda Çalışmalar Sürüyor
7,46 kilometre uzunluğunda ve 8 istasyondan meydana gelen Mamak Metrosu şantiyesine ziyarette bulunan Mansur Yavaş’a, ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri ve ABB bürokratları katıldı. Proje Müdürü Arif Volkan İçöz, Başkan Yavaş’a yapılan çalışmaların durumuna ilişkin bilgi verdi. İçöz, 8 istasyondan 5’inde yapım çalışmalarının aktif olarak devam ettiğini belirtti.
İçöz aynı zamanda, 16 Temmuz 2025’te başlayan çalışmaların 14 Ocak 2029 tarihinde tamamlanmasının planlandığını bildirdi. Bilgilendirmenin sonunda Yavaş, basın mensuplarıyla beraber şantiye alanında incelemelerde bulundu.

“Seçimden Önceye Çekeriz İnşallah”
Basın mensuplarının “Metro ne zaman bitecek?” sorusunu cevaplayan Mansur Yavaş, “Seçimden önceye çekeriz inşallah.” diye konuştu. Yavaş, Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından planlanan yeni metro hatlarına yönelik de açıklamalarda bulundu.
Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca hatlarının yatırım programına alındığını vurgulayan Yavaş, ihale hazırlıklarının tamamlanmak üzere olduğunu ve kısa süre içinde ihaleye çıkılacağını ifade etti. Dikmen Metrosu için de başvuru yaptıklarına dikkat çeken Yavaş, projenin onaylanması durumunda çalışmalara hızlı biçimde başlanacağını söyledi.





