BİK (Basın İlan Kurumu) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adıyaman, Elazığ, Malatya, Tunceli ve Sivas illerinden gelen yerel basın temsilcileriyle Malatya’da bir araya gelerek sektörün geleceğini masaya yatırdı.
Sektör temsilcilerinin sorunlarını yerinde dinlemeyi ve ortak çözümler üretmeyi amaçladıklarını belirten Çay, medyanın yapay zeka ve yeni dijital teknolojilerle şekillendiği böyle bir dönemde kurum olarak yerel basını her alanda desteklemeye devam edeceklerini vurguladı.

Dijital altyapı çalışmalarında önemli bir eşiğe geldiklerini ifade eden BİK Genel Müdürü, internet haber sitelerine çok daha gelişmiş analiz ve raporlama yeteneği kazandıracak olan BİK Analitik yazılımının ikinci versiyonunun Temmuz ayında devreye alınacağını belirtti.
İletişim Öğrencileri Sektör için Hazırlanıyor
Sektörün en büyük ihtiyaçlarından biri olan nitelikli insan kaynağı sorununa da değinen Çay, üniversiteler ile yerel basın arasında bir köprü görevi üstlendiklerini söyledi.
İletişim fakültelerindeki teorik bilgi ile sahadaki pratik tecrübeyi buluşturmayı hedeflediklerini belirten Çay, düzenlenen gazetecilik atölyeleri ve genişletilen staj imkanları sayesinde öğrencileri sektöre en iyi şekilde hazırladıklarını dile getirdi.

Bölge basın temsilcilerinin sektörel sorunları, öneri ve taleplerini doğrudan Genel Müdür Çay'a ilettiği toplantı, karşılıklı fikir alışverişinin ardından sona erdi.





