Geniş bir katılımla Hoşebe Mesire Alanı'nda kapılarını açan ÇEVREFEST'26 buluşmasında, öğrencilere yönelik pratik yangın eğitimleri gerçekleştirildi.

Nallıhan’da Çevre Bilinci Artıyor
Ankara'nın Nallıhan ilçesinde çevre bilincini artırmak, sürdürülebilir yaşam kültürünü yaygınlaştırmak ve doğa sevgisini gelecek nesillere aktarmak amacıyla ÇEVREFEST'26 programı düzenlendi. Doğal kaynakların korunmasına yönelik farkındalık oluşturmayı hedefleyen organizasyon, bölgedeki yeşil alanların korunması noktasında geniş bir katılımcı kitlesine ulaştı. Kaymakamlık, Belediye, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve İlçe Orman İşletme Müdürlüğü iş birliğiyle Hoşebe Mesire Alanı'nda düzenlenen etkinliğe, Belediye Başkanı Ertunç Güngör, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayşe Tetik, Nallıhan Orman İşletme Müdürü Abdullah Günaçar, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

Hoşebe Mesire Alanında Eğitici Atölyeler Yapıldı
Buluşma kapsamında organize edilen saha çalışmaları, katılımcıların ekosistemin işleyişini yakından deneyimlemesine fırsat tanıdı. Programda, kamu kurumları ile vatandaşlar çevre temalı çeşitli etkinliklerde bir araya geldi. Gün boyunca düzenlenen atölyeler, doğa yürüyüşleri, çevre farkındalık çalışmaları ve eğitici etkinliklerle katılımcılar hem keyifli vakit geçirdi hem de çevreyi korumanın önemini bir kez daha hatırladı. Teorik bilgilerin pratik uygulamalarla desteklendiği bu çalışmalar, özellikle genç kuşakların çevreye karşı olan duyarlılıklarını somutlaştırmalarına yardımcı oldu.

Öğrencilere Orman Yangını Eğitimi Verildi
Yaban hayatının desteklenmesi ve orman alanlarının korunması amacıyla sahada görev yapan uzman ekipler de sürece aktif olarak dahil oldu. Etkinlik kapsamında Nallıhan Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri tarafından ardıç ağaçlarına ahşap kuş yuvaları yerleştirildi. Orman görevlileri ayrıca öğrencilere orman yangınları konusunda bilgilendirme yaptı. Böylece yangın risklerine karşı alınması gereken önlemler erken yaşta öğrencilere aktarıldı.

Gelecek Kuşaklara Yaşanabilir Bir Doğa Bırakma Sorumluluğu
İlçenin sahip olduğu ekolojik zenginliklerin korunması yönünde kamu idarecileri tarafından yapılan konuşmalarda, toplumsal iş birliğinin altı çizildi. Nallıhan İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayşe Tetik, yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı:
"Doğal güzellikleriyle ülkemizin önemli değerlerinden biri olan Nallıhan'ın eşsiz doğasını korumak ve gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir çevre bırakmak hepimizin ortak sorumluluğudur. Bu bilinçle düzenlenen ÇEVREFEST'26, çevre duyarlılığını güçlendiren önemli bir buluşma oldu. Gelin, doğaya sahip çıkalım, geleceğe umut olalım."
İlçenin eşsiz doğal güzelliklerini koruma vizyonuyla gerçekleştirilen bu geniş kapsamlı festival, eğitici atölyeler ve yaban hayatına yönelik pratik adımlarla toplumsal çevre hassasiyetini üst seviyeye çıkarırken yeşil bir geleceğe giden yolda önemli bir köprü görevi üstleniyor.
Ankara'dan son dakika haberleri için bizi takip edin!





