Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, kurumun Adana Bölge Müdürlüğü görev alanında faaliyette bulunan resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip gazete ile internet haber sitelerinin temsilcileriyle Adana'da bir araya geldi. Adana, Hatay, Kayseri, Mersin, Niğde ve Osmaniye kentlerinden 70 süreli yayın temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, sektörün güncel durumu, geleceğe ilişkin beklentileri ve yapılabilecek projeler masaya yatırıldı.

Deprem Bölgesindeki Muafiyetler 2027 Yılına Kadar Uzatıldı
Düzenlenen toplantıda, 6 Şubat depremlerinde yaşamını yitiren basın mensuplarını ve vatandaşları yâd eden Genel Müdür Çay, kurumun zorlu dönemlerde yerel basının faaliyetlerine devam edebilmesi için aldığı kararlara değindi. Depremin etkilerinin sürdüğü 4 ilde uygulanan muafiyetlerin 2027 yılına kadar uzatıldığını belirten Çay, "İnşallah, yeni kararlar almaya ihtiyaç duymadan, depremin izlerini geride bıraktığımız bir döneme kavuşuruz" ifadelerini kullandı.
Bölge Basınına Finansal Destek Açıklandı
Bölgedeki basın kuruluşlarının gelirlerini desteklemek adına yapılan çalışmaları ve mali destekleri açıklayan Çay, 2025 senesinde bölge basınına 350 milyon liradan fazla bir kaynak aktarıldığını ifade etti. Genel Müdür Çay, 2026 yılının ilk döneminde ise söz konusu finansal desteğin 213 milyon lira seviyesine çıkarıldığını aktardı. Kamu kurumları ve tüm paydaşlarla yakın temasta olduklarını ifade eden Çay, yayınların daha fazla gelir sağlayabilmesi için projeler geliştirmeye ve çalışanlara imkan tanıyabilecek kurumsal işbirlikleri oluşturmaya devam ettiklerini dile getirdi.

BİK Analitik Yazılımının Yeni Sürümü Müjdelendi
Sektörün nitelikli insan kaynağı gereksinimine katkı sunmak için gerçekleştirilen 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesi ile öğrencilere yönelik staj olanaklarına vurgu yapan Çay, alandaki tecrübe ile akademik birikimin birleşmesinin önemine dikkat çekti.
Dijital telif konusundaki yasal düzenleme gereksinimlerine de değinen Çay, bu hususta Meclis Dijital Mecralar Komisyonu ile görüşmeler yaptıklarını, basının taleplerini Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Burhanettin Duran başkanlığında her platformda ifade ettiklerini belirtti. Genel Müdür Çay ek olarak, internet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğini analiz eden BİK Analitik sisteminin yenilenen sürümünün temmuzda uygulamaya alınacağını hatırlatarak, "BİK Analitik yazılımını teknolojik gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Trafiğin daha nitelikli takibi noktasında önemli bir çalışma olduğu kanaatindeyim" diye konuştu.
Gazetecilerin görüş, talep ve önerileriyle süren toplantı, hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi. Adana'da düzenlenen programa Basın İlan Kurumu Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun ile Adana Bölge Müdürü Çetin Oranlı da katılım sağlayarak BİK Genel Müdürü Çay'a eşlik etti.




