Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gemilere yönelik değerlendirmelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, bölgedeki gemilerin tamamının güvenli biçimde çıkış yaptığını bildirdi.
Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu, sürecin ilk andan itibaren yakından takip edildiğini ve ilgili kurumlarla koordinasyon içinde hareket edildiğini belirtti. Bakan Uraloğlu, “26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır.” ifadelerini kullandı.
3 Türk Sahipli Gemi Bölgede Faaliyetini Sürdürüyor
Uraloğlu, bölgede yer alan 3 Türk sahipli geminin Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılma talebinde bulunmadığını belirtti.
Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin olduğunu da ifade eden Uraloğlu, Basra Körfezi’nden ayrılma talebi olan herhangi bir geminin bulunmadığını vurguladı. Bakan Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin dikkatli bir biçimde takip edilmeye devam edildiğini dile getirdi.



